Sütinapló

Sütinapló

Május 24. - Életem első fraisier-je

2018. május 27. - Meggyógyulnék szerkesztő

img_1996.JPG

Tudni kell rólam, hogy nem szeretem az epret - semmilyen kicsi piros gyümölcsöt - tehát ezt valóban gyakorlás miatt, és puszta kíváncsiságból sütöttem. A receptet a Great Brithish Bakeoffból (Sütimester) vettem, és ugyan volt már olyan, hogy nem volt tökéletes a receptjük, (egyébként nem sokszor), de ez volt eddig a legnagyobb csalódásom!

Lássuk a részeket!

Marcipán

A torta tetején egy marcipán lap van. Ezt is magam készítettem, és ezzel minden rendben volt. 88 g mandula liszthez 44 g porcukrot szitáltam, és összekevertem. 44 g porcukorból és kb. 70 ml vízből szirupot készítettem, és ebből öntöttem a masszához, amennyit felvesz, nem kellett az egész. Összegyúrtam, porcukros felületen nyújtottam, hűtőben pihentettem. Ha hideg, könnyen fel lehet emelni a végén és rátenni a tortára. Ezzel minden rendben volt, de gondolkozom rajta, hogy nem lehetne-e csökkenteni a cukrot, mert ugyan a marcipán édes, de mi lenne, ha nem lenne annyira édes?

img_1990.JPG

Eper

1/2 kg használtam. Megmostam, lecsepegtettem, konyhai papír segítségével igyekeztem teljesen megszárítani. 3-at a tetejére dísznek félretettem. Egyforma szép epreket elfeleztem (miután a levelüket levágtam, és a többit felaprítottam a végén, amikor már tudtam, hogy mennyi kell a torta oldalának körberakásához. Szerintem a felaprított epret tovább kellett volna csepegtetnem, hogy kevésbé nedvesítse meg a krémet, ami azért nem beton, vagyis vágásnál széteshet a torta. Arra gondoltam, hogy talán jobb lenne belülre dzsem formában, esetleg zseléként tenni az epret, mert akkor nem ázna el a krém... Még egyszer biztos megpróbálom nyersen, erősebb krémmel, aztán lehet, hogy fejlesztek...

Citromszirup

2 citromlevéből 75 gr cukorra 70 ml vízzel szirupot főzünk.

Cukrászkrém

600 ml tejet forráspontig melegítünk, benne vaníliával. Én port használtam, de a recept szerint vaníliarúd kellene, belsejét belenyomva, de a rudat is belefőzzünk, azt a végén majd szűrőn át öntjük, ami felfogja a nagyobb részeket. A lényeg, hogy nem forraljuk, csak forráspontig visszük.

A recept szerint 4 tojást és két sárgáját kellene használni, mivel nekem rengeteg sárgám volt, ezért én 5-öt tettem bele, de csak 1 egészet.

De először 180 g porcukrot 100 g kukoricaliszttel elkevertem, aztán a tojásokkal továbbkevertem, majd ráöntöttem a forró tejet, kikevertem, és végül a lábosban sűrűre főztem. Még melegen hozzákevertem 130 g puha vajat és egy fél kanál whiskyt. A vajból szerintem több kellene, mert akkor talán szilárdabb lenne a hűtés során. a whiskyt se nagyon lehetett érezni, Elég szilárd lett, de az epertől megnevesedik, szóval valahogy még szilárdítani kellene... sűrűbbre főzni? több vajat tenni bele? esetleg zselatin? Vagy friss eper helyett dzsem? Még nem tudom, próbálkozni kell! 

img_1989.JPG

Legalább 2 óra míg annyira lehűl, hogy hűtőben tovább lehet hűteni... szóval ezt jó sokkal előbb elkészíteni!

És végül a genovai piskóta:

Eddig ugye aránylag jól ment minden, a krémet lehet még tökéletesíteni, de nem volt komoly probléma vele, de a torta recept egyszerűen nem volt jó. A filmben azzal kezdik a recept felvezetését, és hogy ezt a piskótát vajjal gőzölve kell készíteni, majd abszolút nem gőzölték egyáltalán, csodálkoztam is, de fordítási hibának véltem, ilyen szép számmal akad a műsorban, vagyis gondoltam, hogy úgy csinálom, ahogy a szemem előtt csinálták. Ami ez volt: 4 tojást és 2 citromhéját 125 g cukorral nagy fokozaton felverjük, szinte hab állagig, beleszitálunk 125 g sütőporral dúsított lisztet (ez ugye nálunk nem létezik, én 2 g-ot tettem hozzá). Óvatosan elkeverjük, majd hozzáadunk puha vajat (nem meleget). Azt, hogy mennyit nem mondták, én gondoltam nem túl sokat, mert összeesik, de az az igazság, hogy kevéstől, ami nekem 30 g volt is összeesett, mert valóban gőzölni kellett volna, ahogy azt később más receptekben olvastam. Szóval hallgatni kellett volna az ösztönökre: hogy valami itt nem stimmel, ha mondják a gőzölést, miért nem gőzölnek, és miért hallgatják el a vaj mennyiségét, szóval ha valami gyanús, ne légy jó kislány, hanem javíts!!! Tehát a piskóta nem emelkedett meg, tömör és kemény lett =ehető, de nem finom). Sütni 160 fokon, légkeverésen 35 percig kell, a forma aljára sütőpapír, az oldala zsírozva, de nem lisztezve. Elméletileg el kell válnia az oldal falától, ez egyébként stimmelt is...

Összerakás

1. a piskótát két lapba vágjuk

2. a forma oldalát vajjal kenjük, és celofánt teszünk bele körbe, én sütőpapírt használtam, mert nem kapok sehol celofánt, most a torta forma alja is bent volt, legközelebb, csak az oldalát használom, és olyan tányérra teszem, amin tálalni fogom, mert amikor átraktam, akkor a hajlás miatt kibújtak az oldaláról az eprek...

3. az egyik piskóta lapot beletesszük a formába, megkenjük citromsziruppal

4. a félbevágott epreket körberakjuk, belsejük kifelé áll, csúcsuk fölfelé, teljesen illeszkedjenek a tortaformához és egymáshoz

5. a cukrászkrémből egy réteget nyomunk habzsákból a tortára, teljesen az eprekig, közéjük is

6. a közepére tesszük a felaprított epret

7. még egy réteg cukrászkrémet nyomunk rá, töltse ki a lyukakat, legyen egyenletes

8  fejjel lefelé beletesszük a másik piskóta lapot, a tetejét megkenjük citromsziruppal, lenyomjuk, hogy összeillessze a többi réteget

9. rátesszük a marcipán lapot

10. hűtjük

img_1991.JPG

11. a három eperrel, porcukorral díszítjük, kellett volna csoki díszeket is csinálni, de ezt most kihagytam.

András szerint finom volt, csak a tészta nem ízlett neki, amennyire én képes vagyok értékelni egy epres tortát, szerintem is jó volt, mert legalább megkóstoltam!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sutinaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1414005430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása