Sütinapló

Sütinapló

2018. május 22. - Ciabatta

2018. május 23. - Meggyógyulnék szerkesztő

img_1980.JPG

Dupla adag, 560 gr liszt, 460 gr víz, 200 gr kovász (már visszafelé ment, amikor elkezdtem vele dolgozni).

1. kovászt felöntöttem a víz felével, állni hagytam

img_1986_1.JPG

2. beletettem az összes lisztet, a víz maradékát, összekevertem, viszonylag lágy volt, állni hagytam

3. egy mélyedésbe tettem a sót egy kanál vízzel, állni hagytam

4 dagasztottam 10 percen át olajon, kézzel és kártyával

5. olajos dobozba tettem, ekkor még nagyon folyékony volt, lecsorgott a kezemen

6. vártam 2 órát, nem nagyon kezdett emelkedni, de buborékos volt.

img_1985.JPG

7. olajra öntöttem, hajtogattam, még nehéz volt visszatenni, de már könnyebb, mint a dagasztás után

img_1983.JPG

8. félóra pihenés után megint hajtogattam, már összeállt

img_1984.JPG

9. félóra után megint hajtogattam

img_1979.JPG

10. bő lisztre szedtem, elfeleztem, hajtogattam, csavartam, kihúztam, kendő alatt pihentettem

11. 240 fokra, alsó-felső sütés, melegítettem a sütőt, amikor felmelegedett, betettem egy edényt vízzel, a sütőbe tettem egy sütőlapot, amikor elég meleg volt a sütő, kivettem, és erre a forró lapra tettem át a kenyeret

12. mivel csak kettészedtem - lustaságból, túl késő volt már, nem akartam két sütést megvárni - ezért elég nehezek és nagyok voltak, vagyis amikor rá akartam tenni a lapra, kicsit meg kellett gyűrni, plusz nem volt elég a liszt alatta, leragadt az egyik... vagyis kissé meggyötörtem őket...

13. betettem a sütőbe, visszavettem a hőt 220 fokra, 20 percig sütöttem

14. kivettem a vizet, csökkentettem a hőt 205 fokra, és még 5 percig sütöttem...

Íz íze rendben van, de lehetne karakteresebb. 

img_1976.JPG

Jól látszik, hogy az alsó a gyötörtebb, sokkal laposabb lett...

Mit javíthatnék?

Tovább kellett volna hagyni kelni, négy részbe kellett volna osztani, több lisztet kellett volna alátenni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sutinaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2213993730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása