Sütinapló

Sütinapló

2018. május 22. - Angyaltorta rizslisztből

2018. május 23. - Meggyógyulnék szerkesztő

img_1973.JPG

A szokásos angyaltorta receptet sütöttem, csak a lisztet rizslisztre cseréltem (és mindent elfeleztem, mert nem tudtam mi sül ki belőle, és nem akartam 10 tojást kísérleti célokra áldozni).

Tapasztalatok: a habos massza csodás volt. Egyáltalán nem tört össze, látszott, hogy a rizsliszt erősíti az anyagot.

Két részben sütöttem. 

Az első részt formában sütöttem 180 fokon, légkeveréses alsó-felső beállításon 20 percig. Egyáltalán nem nőtt meg, kicsit aszottra sült. Ez egyben maradt

A másodikat 170 fokon 15 percig, és egy lapra tettem rá, tehát nem volt oldala. Ez se nőtt meg, a végén a tetején mély árkok keletkeztek, ekkor kivettem.

Egyébként a rizslisztes nyers massza íze finom volt, talán kicsit túl édes, de a rizsliszt szemcséit mint finom homokot lehetett érezni.

Az első adagban eltűnt a rizsliszt porszerűsége (csak nagyon kicsit lehetett érezni, valószínűleg egy olyan ember, aki nem tudja, hogy milyen volt nyersen, nem veszi észre). De mivel nem nőtt meg, a tészta tömör volt, mályvacukorszerűen puha, kissé ragacsos, gyurmázható.

A második adag kihűlve széttört, a belseje lágy volt, de a rizsliszt homokszerű állaga megmaradt: ez egy sikertelen kísérlet. Az íze egyébként rendben volt.

Ez tehát egy sikertelen kísérlet...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sutinaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr6713993704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása